Translate

mandag 8. september 2014

Steg 1.5 - veien videre...

Ja - så er jeg endelig kommet i hus. Varmtvann, seng, dusj og det hele! Så hva gjør man så: Jo - man begynner på resten av prosessen!
Til og med seng til gjester er på plass nå!
Neste steg er definitivt å bli kvitt alt jeg IKKE skal ha som fortsatt står i "butikken" der nede! Hvor kommer det fra alt sammen???! Gang på gang har jeg flyttet rundt på esker, lett etter kjelene mine, dyna mi - eller en sokk... Og gang på gang blir jeg slått av alle tingene der nede som jeg ikke føler behov for å ta med meg videre i livet...
Men alt MÅ UT, for; neste trinn er å gå igang og pusse gulvene - i alle fall i den ytterste delen av forretningslokalet.
Snart!
Hvor skal jeg gjøre av alt sammen?, lurer jeg nå...
Jeg håper på å få til å lage en kjøkkenløsning der nede. Et sted hvor man kan servere kaffe, te og kanskje en suppe eller to... Og et sted hvor man kan invitere inn flere "stammemedlemmer" for å lage middag sammen, dele filosofiske tanker og holde kurs for eksempel...
Og i mellomtiden er det også nok å ta tak i.
I dag har jeg: ryddet i garasjen sammen med min far,
vasket gamle tekstiler og sengetøy og hengt ut til lufting ting som har ligget på lager litt for lenge,
funnet rare ting - og overflødige ting som må ut, vekk eller sorteres og oppbevares,
laget "granoli" og rødbetsuppe, pakket ut enda flere esker - og til og med funnet fine ting som jeg absolutt vil beholde også..!
Fin, gammel krukke som jeg fant i et skap :)
Hjemmelagt frokostblanding og suppe med knallfarger er bra!
Selv om det er mye som gjenstår - og jeg ikke helt ser enden på rotet i loft, kjeller og boder - kjenner jeg at jeg puster bedre nå som jeg endelig har kommet fullstendig på plass i mitt eget krypinn - med seng og bad og det hele.
Og puste - det er jeg jo absolutt en tilhenger av!
Og av å spise!
Og av å glo!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar