Translate

fredag 24. mai 2013

Om hagearbeid...

Eller: Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne...

Hva skjer`a?...ikke stort...!

Alle ordentlige voksne er så flinke til å ordne det fint rundt seg, synes jeg... Så jeg er nok ikke ordentlig voksen, jeg, da...

Jeg kan da brette opp armene og jobbe jeg og! Jeg kan legge gulv og snekre og pusse og male og til og med legge komplisert tapet heeelt alene... Men når det gjelder hagearbeid er jeg ganske skuffende...

Noen trodde at jeg var så flink fordi jeg klarte å dyrke noen små tomatbusker og hyppe noen erteblomster her et annet år - men saken er at det var bare PÅ TROSS AV alle mine manglende grønne fingre - ikke fordi det faller meg lett! Det faller meg nemlig tungt!

Det er kanskje fordi jeg heller sitter med en god bok - et titalls prøver som skal rettes (som jo heller ofte gir rød-fingre ;) eller fordi jeg heller løper en tur, stikker til en venn - eller spetter ut i skogen og setter meg på en stubbe istedet...

Ikke vet jeg  - men det å stulle og stelle i hagen har liksom aldri blitt min greie... Og nettopp derfor har jeg en plan! Et stort og buskete mål:
I ÅR SKAL DET SKJE!
I ÅR skal alt bli så mye bedre! I år skal jeg klippe plentustene! I år skal jeg rykke opp ugress og beskjære busker! I år skal jeg plante stauder i et ordentlig bed! Og i år skal jeg kjøpe ordentlige utemøbler!
Jeg skal forsøke å være en ordentlig voksen!
En som holder det i orden rundt seg og slipper luske duknakket inn forbi naboene mens jeg mumler "unnskyld, unnskyld, unnskyld" pga det svære ugresset som henger over skillegjerdet - eller høstløvet fra i fjor som flakser over fra min side og lager ugreie for dem... I år skal ALT bli så meget bedre...

Trur eg... ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar